Helsinki Pride -viikko käynnistyi 22.6.2026, ja sen huomioimiseksi Sanomatalon katolla ja somekanavissamme liehuvat sateenkaariliput. Liputuksella haluamme osoittaa tukemme yhdenvertaisuudelle ja ihmisoikeuksille. Haluamme, että työpaikka on kaikille turvallinen, tasavertainen ja kiva, ja että jokainen voi olla työpaikalla aidosti oma itsensä.

Kysyimme kesäkuussa työntekijöidemme kokemuksia siitä, miten Sanomalla huomioidaan sukupuolen ja seksuaalisuuden moninaisuus. Useimmat vastaajista kokevat, että työpaikalla on helppo olla oma itsensä ja arki kuvataan mutkattomaksi: kollegat ovat suvaitsevaisia ja suhtautuminen moninaisuuteen on luonnollista. Toisaalta vastauksissa toivotaan myös lisää näkyvyyttä ja konkreettisia toimia moninaisuuden huomioimiseksi sekä sisällöissämme että esimerkiksi esihenkilön työssä.

Sateenkaariliputus kestää sunnuntai-iltaan saakka. Hyvää Helsinki Pride -viikkoa kaikille!