Sanoma Oyj, pörssitiedote, 8.3.2021 klo 9.00

Sanoman vuosikatsaus ja vastuullisuusraportti vuodelta 2020 on julkaistu

Sanoma on julkaissut vuosikatsauksensa vuodelta 2020. Katsaus sisältää hallituksen toimintakertomuksen mukaan lukien muut kuin taloudelliset tiedot ja/sekä tilinpäätöksen. PDF-raportin lisäksi tilinpäätös on julkaistu European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisena XHTML-tiedostona, konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä. Sanoman tilintarkastaja on varmentanut XBRL-merkityn XHTML-raportin.

Sanoma on lisäksi julkaissut erillisinä raportteina selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportin. Palkitsemisraportti esitetään hyväksyttäväksi vuoden 2021 varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Lisäksi Sanoma on julkaissut kolmannen osapuolen varmentaman, Global Reporting Initiative (GRI) -standardin Core-vaihtoehdon mukaisen vastuullisuuskatsauksen vuodelta 2020. Katsauksessa kerrotaan Sanoman vastuullisuustoiminnasta vuoden aikana ja se kattaa niin sosiaalisen, ympäristö- kuin taloudellisenkin vastuun Sanoman koko arvoketjussa. Katsaus sisältää myös YK:n Global Compactin mukaiset tiedot ja tietoa Sanoman roolista YK:n kestävän kehityksen periaatteiden edistämisessä.

Materiaalit ovat tämän tiedotteen liitteenä ja saatavilla osoitteessa www.sanoma.com/fi/sijoittajat.

Kaisa Uurasmaa, sijoittajasuhde- ja yritysvastuujohtaja, puh. 040 560 5601

Sanoma

Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.

Oppimisen tuotteemme ja palvelumme auttavat opettajia kehittämään lasten taitoja niin, että jokainen saavuttaisi parhaat mahdolliset oppimistulokset. Tarjoamme painettuja ja digitaalisia oppimateriaaleja sekä digitaalisia oppimis- ja opetusalustoja ala- ja yläkouluihin sekä toiselle asteelle. Haluamme kasvattaa liiketoimintaamme Euroopassa.

Mediamme Suomessa tarjoavat riippumatonta journalismia ja kiinnostavaa viihdettä tulevillekin sukupolville. Ainutlaatuinen monikanavainen portfoliomme mahdollistaa kumppaneillemme markkinoiden laajimman peiton ja vaikuttavimmat markkinointiratkaisut.

Nykyään toimimme yhdessätoista Euroopan maassa ja työllistämme lähes 5 000 ammattilaista. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli n. 1,1 miljardia euroa ja operatiivinen liikevoittoprosentti ilman hankintamenojen poistoja 14,7 %. Sanoman osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja osoitteessa www.sanoma.com/fi.